Apfel Strudel Sambusek

Po celodenním ramadánovém hladovění přerušují Jemenci půst snězením pár datlí a chvíli poté se pustí do malých sambusků. Musí se začínat pozvolna, vždyť žaludek je prázdný už od čtyř hodin ráno. Nepřijde do něj dokonce ani kapka vody.

Teprve dvě hodiny po sambuskách se servíruje hlavní chod, což bývá rýže s masem a spoustou dalších příloh. V některých rodinách, záleží na tradici, se však do všeho pustí naráz, bez čekání.

Sambusky jsou plněné sýrem feta, kořeněným mletým masem, játry, anebo směsí cibule, petržele a kari. Pruhy těsta, ve kterých se pak náplň balí do tvaru trojúhelníčků, se dají běžně koupit v obchodě. Sambusky se pak smaží v oleji.

Sambusky servírované na iftaru u Amel Mohammed. Vyráběla její maminka.

My si sambusky kupujeme čerstvé vpodvečer na ulici, kde je chlápci smaží ve velkých pánvích plných přepáleného oleje. Štěpán nicméně jedno sambuskové těsto omylem koupil, a tak bylo potřeba ho nějak využít. Pouličním sambuskářům nehodlám konkurovat, a tak jsem se rozhodla pruhy těsta proměnit v jablečný štrůdl.

Z pár posledních pruhů, co mi zbyly, jsem pak vytvořila opravdové trojúhelníkové sambusky, v nichž se však skrývá jáblko, ořechy, čokoláda, skořice. A navísto do oelej jsem je šoupla do trouby. Fakt se to povedlo. Zřejmě si na ulici otevřu vlastní krámek se štrůdlovými sambusky.

Pláty sambuskového těsta a další suroviny (to černé v misce jsou rozinky namočené ve vermutu - tuzemáček došel)

Balení do nohavice (zužitkovala jsem i rozteklou, dvakrát převařenou čokoládu Lindt, která mi sem přišla v balíku z Londýna)

Křupavý a voňavý výsledek (nohavice bylo potřeba zpevnit ještě obmotáním pruhy těsta v opačném směru, takže dostaly vzhled ovázaných bolavých noh)