Na dvorku se dějou věci

Když jsem ráno před dveřmi do spacího pokoje našla mrtvého švába a pár cvrčků, nepřekvapilo mě to. Před spaním jsem totiž kout místnosti vystříkala sprejem proti lezoucímu hmyzu, protože mi přímo z elektrické zásuvky pochodovala stezka mravenců někam doprostřed pokoje pod rohož.

Ale že přijdu do koupelny, a v arabském záchodě se mi bude třást myš, to jsem nečekala.

Byl to jen párcentimetrový rejsek, kteří mi tu žijí v zahradě a šplhají na šlahouny okrasných keřů, na jejichž vrcholcích jedí zralá semena. Jeden mi před větrnou sezónou pronikl do kuchyně a úspěšně se tam živil čokoládovými oplatky a sýrem.

Tahle potvora byla celá mokrá a vyděšená. A hlavně mi blokovala záchod, který jsem ráno chtěla použít. Přece se na tu myšku nemůžu vyčůrat? Nemohla jsem ani zapnout sprchu, protože záchodová díra je zároveň odtokem pro vodu a když se osprchuju, myš se tam dole utopí. I přes značné humanitární pocity jsem však nebyla připravena začít ji sama lovit ven.

Když pro mě ráno přijel kolega, poprosila jsem ho o záchranu. Odmítla jsem se však na to dívat, protože jsem měla strach, že na mě zmatená zachraňovaná myš třeba skočí. A tak stojím venku, a tu slyším proud vody a potom jedno velké fvvvvššššššš! Zachránce vzal můj desetilitrový kýbl a nebohou myš jím prostě spláchl dovnitř!

Odpoledne už byla myš v hajzlu jen vtipnou historkou. Proto se mi nechtělo věřit, když večer, už za tmy (tady se stmívá brzo), přichází z koupelny moje návštěva: „Bohdana, tam zase něco je.“

S pomocí reflektoru, jež jsme pořídili k návštěvám jeskyně, odhalujeme další myší plavkyni. Tak tohle je opravdu moc. „Prosím, tentokrát nesplachovat. Nebo mi utopené myši ucpou záchod,“ odcházím do bezpečné vzdálenosti, abych následující dění neviděla.

Tentokrát žádné výrazné zvuky. Jen slyším, jak si killer hledá klacek a vhodný kámen.

„Tak tohle byla první myš, kterou jsem kdy zabil,“ prohlásí temně po akci.

V pozdější diskusi se ukazuje, že všichni sousedné mají na myši políčený jed. Jeho konzumace vede mimo jiné k žízni, která přivádí myšičky pít právě z mojí záchodové mísy. Důsledné zavírání dveří by to mohlo vyřešit. Do trubky pod dveřmi, jíž se při sokotránském úklidu vymetá voda, jsme narvali oblázek.

 

Diskusní téma: Na dvorku se dějou věci

ach jo

Tak já nevím, jestli mám plakat nad tebou, nebo nad tou chudinkou myšičkou!

tfuj!

Ty vrahounko, to nejsou zadny "mysi", ale nejroztomilejsi trpaslici mysicky, jaky jsem kdy videl!!!! A urcite endemicky!!! :D

Přidat nový příspěvek