U zubaře

Jakmile odjedu do zahraničí, vypadne mi plomba. Tady v Jemenu se k této tradici připojil i Štěpán.

                                                                                                                                                                                                             Naštěstí působí v Sana’a početná základna lékařů vystudovaných v ČR, kteří provádějí zákroky způsobem, na který jsme zvyklí (například nepoužívají metodu vypalování rozžhaveným železem), a hlavně přitom mluví česky!

Objednali jsme se k panu doktoru Nabílovi Salahovi, který má ordinaci přímo na sana’aské tepně Hadda. Hned od začátku nás překvapovaly úžasné věci, na které zvyklí nejsme: pan doktor nás vzal okamžitě a navíc v pět hodin odpoledne, takže jsem nemusela řešit volno v práci. Během celého zákroku, který vůbec nebolel, mě neustále uklidňoval, že se nemám bát. A nebylo to jen mou křečí, do které se vždy dostanu na prahu zubní ordinace a opustí mě až venku na ulici. Štěpána uklidňoval taky.

Jen jedna věc tady byla podivná: u křesla po celou dobu stála zdravotní sestra zahalená v černém hábitu od hlavy až k patě. Čas od času jsem kontrolovala, jestli to stvoření nedrží kosu.

Pokud vás v Sana'a přepadne bolest zubů, najdete ordinaci MUDr. Salaha na ulici Hadda, u nákupního centra Al-Kumein, na protější straně ulice pár kroků směrem do centra k ulici Zubejrí, napravo od vchodu do Lékárny Ašuruk. V té lokalitě je sice jedna zubní ordinace vedle druhé, ale tahleta má zelený poutač s červeno-bílým zubem. Tel. 777 245 672.